Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-09@00:20:45 GMT

سیاستی که مبنی بر تقوا باشد سیاست خمینی است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۹۱۴۷۰۱

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن ( ایکنا) از همدان، آیت الله سید رضا فاضلیان امام جمعه شهرستان ملایر امروز در مراسم چهلم شهادت جانباز شهید علی خوش لفظ اظهار کرد: برخی از مردم ناراضی و ناسپاس اند در حالیکه در قرآن کریم آیه‌ی ۱۹ سوره‌ی نساء تمام مسلمانان و نمازخوانان را به شکرگزاری دعوت می‌کن.
وی افزود: پدرم در نوجوانی علی خوش لفظ را شناسایی کرد و دست اخوت با او داده بود آنها در جبهه باهم در یک رکاب جنگیدند آن عارف چه خوش گفت که «علی هم خوش لفظ و هم خوش چهره و خوش معنا و خوش رفیع است» به راستی که شهادت پاداش صابران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با توجه به سخنان همسر این شهید اذعان کرد: شهید خوش لفظ در بین همه رفقایش، شهید علی محمدی"را خیلی دوست داشت و همیشه برایش گریه می‌کرد، شهیدی که «مهتابشان» بود و «وقتی گم شد»، علی را بسیار متأثر کرده بود.
وی تصریح کرد: حمید حسام این نویسنده‌ی خوش ذوق با قلم خوش خود کتابی را تحت عنوان «وقتی مهتاب گم شد» شد انتشار کرد که آثار جلوه را با آن ماندگار می‌کند چه برای خوش لفظ و چه برای محمدی و چه برای شهدای دیگر.
امام جمعه ملایر در ادامه با تاکید به اینکه اگر به سبزوار سفر کردید حتما به مرقد آیت الله سبزواری سری بزنید گفت: ایشان در زندگی در کلاس‌های فیلسوفانی شرکت داشتند و شهید مطهری نیز بارها و بارها از صبوری ایشان در کتاب‌های خود نوشته‌اند.

شهادت پاداش صابران است
وی با اشاره به اینکه آنهایی که با عمل خود به پرچم مقدس جمهوری اسلامی خیانت کردند مورد غضب الهی قرار می‌گیرند بیان کرد: انسان‌ها چند دسته هستند انسانهایی که ناسپاس اند و ناشکر؛ که خداوند از آنها رضایتی ندارد و دسته دیگر انسانهای شاکری که خداوند از آنها راضی نیست، و انسانهایی که هم شاکرند و هم خدا را راضی کرده‌اند.
آیت الله فاضلیان با بیان اینکه رضایت خداوند یکی از والاترین مقام‌هاست،گفت: اما با این حال در دنیا مقامی که بالاتر از آن مقامی نیست مقام فاطمه زهرا(س) است مقامی که خداوند متعال می‌فرماید «اگر او ناراحت شود من نیز ناراحتم و اگر او رضایت داشته باشد من نیز راضی‌ام».
وی در پایان خاطرنشان کرد: سیاست ما عین دیانت است، کسانی هستند که تمام عمر خود را وقف پول و مقام و شهرت کرده‌اند سیاستی که مبنی بر تقوا باشد سیاست خمینی است سیاستی که برای شهرت، ثروت و شهوت باشد ارزشی ندارد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۹۱۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیری که بی‌حجابی در بدعاقبتی دارد

آیات قرآن گویای آن است زنی که به نوع پوشش خود بها نمی‌دهد و زیورآلات خود را در معرض دید می‌گذارد، نباید امیدی به رستگاری داشته باشد بلکه باید منتظر طوفان بلایا و حوادثی باشد که هم او و هم اطرافیانش را در بر می‌گیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  عفت داشتن در مسئله حجاب محدود به زنان نیست بلکه اگر حجاب را به معنای «تحفُّظ» در نظر بگیریم، شامل مردان هم می‌شود. از این جهت است که خداوند در آیات مربوط به حجاب مردان را هم مخاطب قرار می‌دهد بلکه اول به مردان امر می‌کند و بعد مخاطب خود را بانوان قرار می‌دهد. خداوند در آیه30 سوره نور خطاب به مردان می‌فرماید «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذالِکَ أَزْکى لَهُمْ إِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ»؛ یعنی به مؤمنان بگو چشم‌هاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و دامان خود را (از بى عفتى) حفظ کنند; این براى آنان پاکیزه‌تر است; خداوند به آنچه انجام مى دهند آگاه است.

در این آیه دو دستورالعمل برای مردان مطرح شده است: فرو بردن چشم از نامحرم و حفظ دامان از بی‌عفتی. این دو نوع مراقبت برای انسان سبب تزکیه و بعد تعالی روح می‌شود.

در آیه بعد وقتی خداوند زنان را مخاطب قرار می‌دهد، علاوه بر ارائه‌ی دو دستور العملی که به مردان داشت، مواردی را هم اضافه می‌کند و می‌فرماید «وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ ...»؛ یعنی «و به زنان با ایمان بگو: چشمان خود را از آنچه حرام است فرو بندند، و شرمگاه خود را حفظ کنند، و زینت خود را مگر مقداری که پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند، و  [برای پوشاندن گردن و سینه] مقنعه‌های خود را به روی گریبان هایشان بیندازند، و زینت خود را آشکار نکنند مگر برای شوهرانشان ...» در انتهای آیه می‌فرماید «وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ»؛ زنان نباید پاهایشان را [هنگام راه رفتن آن گونه] به زمین بزنند تا آنچه از زینت‌هایشان پنهان می‌دارند.

در این آیه، ضمن دستور به چشم‌پوشی از نامحرم و حفظ عفت، در 4 بخش دستور به پوشش می‌دهد:
1. «لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا مَا ظَهَرَ مِنْهَا»؛ زینت خود را مگر مقداری که پیداست [در برابر کسی] آشکار نکنند
2. «وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ»؛ و  [برای پوشاندن گردن و سینه] مقنعه‌های خود را به روی گریبان‌هایشان بیندازند
3. «وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلا لِبُعُولَتِهِنَّ»؛ و زینت خود را آشکار نکنند مگر برای شوهرانشان (و مابقی محارم)
4. «وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ»؛ زنان نباید پاهایشان را [هنگام راه رفتن آن گونه] به زمین بزنند تا آنچه از زینت‌هایشان پنهان می‌دارند

همان طور که مشخص است، حفظ پوشش برای زن در دو عرصه مطرح است: پوشش بدن و پوشش زینت. جالب است که بر پوشش زینت تأکید بیشتری شده است و زینت شامل النگو و انگشتر و هر چیزی است که از بدن جدا می‌شود.

اینها احکام خدا بر بشر است که سبقه در دیگر ادیان دارد و هرکه به دنبال رستگاری است، به این دستورالعمل‌ها اعتنا می‌کند. مرد یا زنی که چشم خود را از نامحرم حفظ نمی‌کند و بلکه بی‌مورد چشم خود را در فضای مجازی و در هر جایی عادت به دیدن نامحرم داده، مقدمه‌ای را برای افتادن در ورطه سایر گناهان به ویژه گناهان جنسی فراهم می‌کند؛ یعنی همچنان که خداوند مقدمه حجاب تا رسیدن به رستگاری را در حفظ چشم قرار داد، چشم‌چرانی می‌تواند زمینه‌ساز سایر خطاها تا بدعاقبتی را نصیب فرد کند.

حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی

همچنین زنی که به نوع پوشش خود بها نمی‌دهد و زینت و زیورآلات خود را در معرض دید قرار می‌دهد، نباید امیدی به رستگاری در دنیا و آخرت داشته باشد بلکه باید منتظر طوفان بلایا و حوادثی باشد که هم او و هم اطرافیانش را در بر می‌گیرد. چرا که از یک سو حق احکام خدا را تضییع کرده و از دیگر سو حق مردم را. ممکن است مردانی باشند که به واسطه این بدپوششی و عریان‌نمایی دچار تنوع‌طلبی شوند و همین امر موجبات اختلافات و حتی طلاق را برای او به همراه بیاورد. چنین زنی به طور قطع مسئول اصلی این رویداد شوم خواهد بود و در دنیا و آخرت مورد لعن خدا و ملائکش قرار می‌گیرد که البته در آیات و احادی تصریح بر این موضوع شده است. وقتی در سیاق آیات حجاب در سوره احزاب نگاه می‌کنیم، خداوند در ادامه می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُهِینًا»؛ قطعاً آنان که خدا و پیامبرش را می آزارند، خدا در دنیا و آخرت لعنتشان می‌کند، و برای آنان عذابی خوارکننده آماده کرده است.

راهکار خلاصی از این این گناهان، در انتهای آیه حجاب در سوره نور مطرح شده است، همان جا که خداوند فرمود «وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»؛‌ یعنی ای مؤمنان تا دیر نشده همگی به سوی خدا توبه کنید؛ نگران نباشید و امیدوار باشید که رستگار می‌شوید.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • تمدید مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز
  • تأثیری که بی‌حجابی در بدعاقبتی دارد
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • پاکستان: شایعات واگذاری پایگاه نظامی به آمریکا کذب است
  • پاکستان: نه پایگاه نظامی به آمریکا داده و نه خواهیم داد
  • قتل مرد یزدی در خانه اش
  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟